Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST)  - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U.2018.994 t.j. z dnia 2018.05.24)
 
Dane wnioskodawcy/petycjodawcy znajdują się poniżej oraz - w załączonym pliku sygnowanym podpisem elektronicznym, weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)  oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz.U.2018.1025 t.j. z dnia 2018.05.29)
 
Preambuła Wniosku: 
Jak wynika z uprzednio przeprowadzanych wnioskowań do Gmin oraz z analizy budżetów Gmin/Miast - właściwe wykorzystanie środków jakimi dysponują Gminy w związku z uiszczaniem opłat przez Przedsiębiorców -  wynikających z dyspozycji Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2018r. poz. 2137) - wydaje się niezwykle istotne z punktu widzenia - Gminnych programów Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii.
Łączne przychody Gmin z tytułu 
 
Dodatkowo - jak wynika z protokołów pokontrolnych NIK (dostępnych w sieci Internet) - w przeszłości NIK wielokrotnie - negatywnie oceniała wywiązywanie się z Gmin z wykorzystania środków na realizację Gminnych Programów Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz
Gminnych Programów Przeciwdziałania Narkomanii -  vide: Protokoły pokontrolne - Nr ewid. 27/2013/P/12/165/LPO lub LWA-4114-05-09/2011 - I/11/005 - dostępne na stronach Internetowych www.nik.gov.pl 
 
Jak wynika z wzmiankowanych protokołów - roczne łączne dochody samorządów  - z wnoszonych przez Przedsiębiorców opłat za sprzedaż alkoholu - oscylują w granicach 700 mln zł.  

Media donoszą w ostatnim czasie - o nabrzmiałej problematyce związanej z nadużywaniem przez Młodzież dopalaczy - a obowiązkowe zadania Gmin wynikające  z dyspozycji powyżej wzmiankowanej Ustawy lub Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii  (Dz. U. z 2019 r. poz. 852) - są (co wynika ze statystyk) ciągle niezadowalające.
 
 
- nie powinien zostawić żadnych wątpliwości co do tego, że  uzyskanie informacji przez nas wnioskowanej i jej publikacja na naszych portalach oraz analiza danych w skali makro pod kątem wykorzystania narzędzi informatycznych w szkołach (inteligentnego oprogramowania) - pozwalającego na walkę z problematyką patologii w tym obszarze - jest szczególnie istotna z punktu widzenia interesu publicznego - co koresponduje bezpośrednio z art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
 
 
Zdaniem Wnioskodawcy: 
Dzięki działaniom sfer Rządowych (w skali makro) w ostatnim czasie sytuacja ulega znacznej poprawie, jednakże bez szybkiej sanacji tego obszaru  (w skali mikro) również w Gminach - proces ten  będzie w dalszym ciągu przebiegał zbyt wolno   - bez namacalnych sukcesów w postaci znaczącej poprawy w wydatkowaniu środków publicznych w tym obszarze.  
 
W związku z powyższym: 
 
I Wniosek: 
 
Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie inter alia:  art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. f,  art. 6 ust. 1 pkt 5  Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2018.1330 t.j. z 2018.07.10)   - wnosimy o udzielnie informacji publicznej w przedmiocie zdarzeń i pytań poniżej opisanych jakie miały miejsce na ternie miejscowo właściwym dla Gminy (Adresata wniosku) w 2018 r. 
 
§1.1) W rozumieniu dyspozycji Ustawy  o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2018r. poz. 2137) -  czy w 2018 r. Gmina wykorzystała całą uzyskaną kwotę z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż i obrót alkoholem ? 
Pisząc o wykorzystaniu rzeczonej kwoty wnioskodawca ma na myśli wydatki, które gmina zakwalifikowała jako  aktywną realizację zadań z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii - w rozumieniu uregulowań ww. Ustawy. 
 
§1.2) Jeśli odpowiedź jest nietwierdząca wnosimy o podanie kwoty jaką w 2018 r. Gmina nie wykorzystała na aktywną realizację zadań z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii - w rozumieniu przepisów wyżej wzmiankowanej ustawy. 
 
§1.3) Wnosimy również o podanie jaki procent całości przedmiotowego budżetu jakim dysponowała gmina -  stanowiła wyżej wymieniona niewykorzystana kwota - scilicet - procentowy udział faktycznie wykorzystanej kwoty do całości dochodów z tego tytułu. 
 
Szerzej - wzmiankowana problematyka została opisana w cytowanych protokołach NIK - wg. rzeczonych protokołów - w skontrolowanych gminach niewykorzystana kwota w tym względzie wyniosła łącznie ponad 14 mln pln - sic!  
 
§2) Wnosimy o podanie szacunkowej liczby rodzin na terenie miejscowo właściwym dla gminy w 2018 r.  - w stosunku do których pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej - stosują określenie rodziny patologicznej (niniejszy szacowanie może być dokonane w oparciu o całkowicie subiektywne kryteria)
 
§3) wnosimy o podanie liczby zgonów zarejestrowanych na ternie miejscowo właściwym dla gminy w 2018 r.  spowodowanych przedwakowaniem alkoholu lub środków odurzających. 
 
Dane te wydają się niezbędne do działania każdej Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych -  dlatego prosimy o merytoryczne podejście do przedłożonej problematyki oraz ewentualne pozyskanie wnioskowanych danych. 
 
 
Nadmieniamy, iż powyższe pytania o informację publiczną -  wydają się szczególnie istotne z punktu widzenia interesu publicznego pro publico bono - nawiązując do art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2018.1330 t.j. z 2018.07.10) - gdyż ten obszar wydatkowania pieniędzy podatników - wydaje się (jak wynika z uprzednio uzyskanych przez nas odpowiedzi) - szczególnie wymagać - wdrożenia procedur optymalizacji finansowej - tak aby w interesie publicznym wykorzystać potencjał nowoczesnych narzędzi informatycznych  w walce z patologiami  panującymi wśród Uczniów Szkół Podstawowych i ponadodstawowych. 
 
II - Petycja Odrębna 
Procedowana w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - dla ułatwienia i zmniejszenia biurokracji dołączamy ją do niniejszego wniosku. Nie jest to łączenie trybów - zatem prosimy kwalifikować niniejsze pisma jako dwa środki prawne - wniosek oznaczoną - I i odrębną petycję oznaczoną II  - vide -  J. Borkowski (w:) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania…, s. 668; por. także art. 12 ust. 1 komentowanej ustawy - dostępne w sieci Internet.  
Dla odseparowania od wniosku - petycjodawca - postulaty związane z petycją - numeruje nowymi oznaczeniami §1P, §2P, etc 
 
Preambuła petycji: 
 
W kontekście alarmujących informacji dotyczących plagi związanej z nadużywaniem alkoholu i środków odurzających wśród młodzieży - vide: https://www.tvp.info/43314343/raport-o-dopalaczach-zgon-prawie-co-drugi-dzien-najczesciej-wsrod-mlodych-osob         
 
 
§1P) Wnosimy - w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10)   -  o  przekazanie danych wynikających z odpowiedzi na powyższe pytania - wszystkim Dyrektorom Szkół Podstawowych - właściwych miejscowo dla terenu Gminy, wraz z niniejszą petycją - do wiadomości Dyrektora Szkoły. 
 
Niniejsza petycja oraz wynik odpowiedzi na powyżej zawarte pytania - ma być jedynie przekazana do wiadomości szkołom.  Szkoła nie musi odpowiadać na pytania zadane w trybie ustawy od o dostępie do informacji publicznej ani a petycję - Odpowiedzi powinna udzielić 
jedynie Gmina zarówno w zakresie pytań jak i petycji. 
 
§2P) Wnosimy aby Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - wzorem takich państw jak Niemcy czy Francja opracowała program (harmonogram) wykorzystania w szkołach narzędzi informatycznych o charakterze edukacyjnym. 
Celem wykorzystania rzeczonego oprogramowania byłaby pomoc  pedagogom szkolnym oraz uczniom w zakresie zwiększania świadomości dotyczącej problematyki związanej z przeciwdziałaniem patologiom wśród dzieci i młodzieży szkolnej w związku z nadużywaniem alkoholu i środków odurzających. 
 
Żądamy, aby niniejsza petycja nie miała żadnego wpływu na wybór ewentualnego dostawcy, a Urząd przy ewentualnym wyborze rzeczonego oferenta dostarczającego oprogramowanie lub rozwiązania tego typu kierował się jedynie - tylko i wyłącznie - zasadami uczciwej konkurencji i racjonalnego oraz oszczędnego wydatkowania środków publicznych. Tego typu działania muszą być zawsze jawne, transparentne oraz prowadzone w pełni lege artis. 
Nie życzymy sobie aby niniejsza petycja miała jakikolwiek wpływ - czy to in minus czy in plus na wybór zastosowanych przez Decydentów rozwiązań - nasza petycja ma jedynie - na celu zyskanie percepcji decydentów w zakresie wyżej wzmiankowanego obszaru tak aby wdrożona została procedura sanacyjna. 
Przypominamy, że Urzędnicy przy wyborze rozwiązań muszą kierować się jedynie transparentnymi i racjonalnymi procedurami związanymi z wydatkowaniem pieniędzy podatników i par excellence - żądamy aby nasza petycja nie miała w żadnym stopniu - żadnego wpływu na wybór tego lub innego dostawcy. 
 
§3P) Aby zachować pełną jawność i transparentność działań - wnosimy o opublikowanie treści petycji na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (Adresata)  - na podstawie art. 8 ust. 1 ww. Ustawy o petycjach   - co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację wszystkich danych podmiotu wnoszącego petycję. Chcemy działać w pełni jawnie i transparentnie. 
 
Optymalizację i wdrożenie procedury sanacyjnej - Petycjodawca - rozumie w tym przypadku - jako - ad exemplum - skuteczniejszą walkę z patologiami.  
 
Pozwalamy sobie powtórzyć, że w opinii Wnioskodawców,  Wydziały/Referaty i Urzędnicy (Stanowiska Jednoosobowe) - posiadający w zakresie swoich kompetencji sprawy związane - sensu largo - z ulepszeniem organizacji i usprawnieniem pracy Jednostki,  a także lepszym zaspokojeniem potrzeb ludności ludności i redukcją wydatków publicznych  - powinny angażować się w tego typu procedury sanacyjne.
 
 
Pomimo, że nie wnioskujemy o informację przetworzoną w zakresie wymagającym znacznych nakładów pracy, uzasadniamy nasze pytania  stosownie do brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej  – tym, że przedmiotowa informacja oraz ewentualna późniejsza  próba optymalizacji tego obszaru wydaje się szczególnie istotna z punktu widzenia Interesu Społecznego. 
 
 
Przewidujemy opublikowanie efektów Akcji na naszym portalu www.gmina.pl 
 

Już 6.06.2019 roku w Bełchatowie odbędzie się nieodpłatne dla firm spotkanie dla przedsiębiorców.

Spotkanie to pozwoli przedstawicielom firm z regionu zapoznać się z obecnymi narzędziami wsparcia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

W drugiej części odbędą się Warsztaty Google Internetowe Rewolucje – bezpłatne narzędzia ułatwiające firmie osiągnięcie celu eksportowego.

W trzeciej części przedsiębiorcy poznają zagadnienie Mediacji.

Spotkanie odbędzie się w godzinach 15.00-18.30 w Bełchatowie w Sali Miejskiego Centrum Kultury.

GIR 2019 Bełchatów

Wójt Gminy Rusiec

ogłasza III Przetarg ofertowy na sprzedaż samochodu osobowego

marki Skoda Superb II 2.0 TDI-CR

Załączniki:
Pobierz plik (Protokół z otwarcia ofert 27.05.2019.pdf)Protokół z otwarcia ofert 27.05.2019.pdf[Protokół z otwarcia ofert 27.05.2019 r.]677 kB
Pobierz plik (Regulamin - załącznik nr 1 do Zarządzenia.pdf)Regulamin - załącznik nr 1 do Zarządzenia.pdf[Regulamin przeprowadzenia przetargu ofertowego na sprzedaż samochodu służbowego będącego mieniem Gminy Rusiec]871 kB
Pobierz plik (Zarządzenie NR 41.2019.pdf)Zarządzenie NR 41.2019.pdf[Zarządzenie 41/2019 w sprawie ogłoszenia III przetargu ofertowego na sprzedaż samochodu]404 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 1  do  Regulaminu - Oświadczenie.docx)Załącznik nr 1 do Regulaminu - Oświadczenie.docx[Oświadczenie]14 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 1 do ogłoszenia - formularz ofertowy na zakup samochod.docx)Załącznik nr 1 do ogłoszenia - formularz ofertowy na zakup samochod.docx[Formularz ofertowy]15 kB
Pobierz plik (Załącznik Nr 1 do umowy protokół zdawczo - odbiorczy.docx)Załącznik Nr 1 do umowy protokół zdawczo - odbiorczy.docx[Protokół zdawczo-odbiorczy samochodu]13 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 2 do ogłoszenia - UMOWA PROJEKT.docx)Załącznik nr 2 do ogłoszenia - UMOWA PROJEKT.docx[Projekt umowy sprzedaży]20 kB
Pobierz plik (Załącznik Nr 2 do zarządzenia - Ogłoszenie o przetargu.pdf)Załącznik Nr 2 do zarządzenia - Ogłoszenie o przetargu.pdf[Ogłoszenie o przetargu na sprzedaż samochodu]1223 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 3 do ogłoszenia RODO - klauzula informacyjna.docx)Załącznik nr 3 do ogłoszenia RODO - klauzula informacyjna.docx[Klauzula informacyjna RODO]56 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 3 do Zarządzenia - Wycena samochodu osobowego.pdf)Załącznik nr 3 do Zarządzenia - Wycena samochodu osobowego.pdf[Wycena samochodu osobowego]2240 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 4 do ogłoszenia - OŚWIADCZENIE RODO.docx)Załącznik nr 4 do ogłoszenia - OŚWIADCZENIE RODO.docx[Oświadczenie RODO]17 kB

Wójt Gminy Rusiec ogłasza
II Przetarg ofertowy na sprzedaż samochodu osobowego
marki Skoda Superb II 2.0 TDI-CR

Załączniki:
Pobierz plik (Protokół z otwarcia ofert 16.05.2019 r..pdf)Protokół z otwarcia ofert 16.05.2019 r..pdf[Protokół z otwarcia ofert 16.05.2019 r.]456 kB
Pobierz plik (Zarządzenie Nr 36.2019.pdf)Zarządzenie Nr 36.2019.pdf[Zarządzenie 36/2019 w sprawie ogłoszenia II przetargu ofertowego na sprzedaż samochodu]404 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 1  do  Regulaminu - Oświadczenie.docx)Załącznik nr 1 do Regulaminu - Oświadczenie.docx[Oświadczenie]14 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 1 do ogłoszenia - formularz ofertowy na zakup samochod.docx)Załącznik nr 1 do ogłoszenia - formularz ofertowy na zakup samochod.docx[Formularz ofertowy]15 kB
Pobierz plik (Załącznik Nr 1 do umowy protokół zdawczo - odbiorczy.docx)Załącznik Nr 1 do umowy protokół zdawczo - odbiorczy.docx[Protokół zdawczo-odbiorczy samochodu]13 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 1 do zarządzenia - Regulamin.pdf)Załącznik nr 1 do zarządzenia - Regulamin.pdf[Regulamin przeprowadzenia przetargu ofertowego na sprzedaż samochodu służbowego będącego mieniem Gminy Rusiec]862 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 2 do ogłoszenia - UMOWA PROJEKT.docx)Załącznik nr 2 do ogłoszenia - UMOWA PROJEKT.docx[Projekt umowy sprzedaży]20 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 2 do zarządzenia - ogłoszenie 2019.pdf)Załącznik nr 2 do zarządzenia - ogłoszenie 2019.pdf[Ogłoszenie o przetargu na sprzedaż samochodu]1208 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 3 do ogłoszenia RODO - klauzula informacyjna.pdf)Załącznik nr 3 do ogłoszenia RODO - klauzula informacyjna.pdf[Klauzula informacyjna RODO]528 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 3 do Zarządzenia - Wycena samochodu osobowego.pdf)Załącznik nr 3 do Zarządzenia - Wycena samochodu osobowego.pdf[Wycena samochodu osobowego]2240 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 4 do ogłoszenia - OŚWIADCZENIE RODO.docx)Załącznik nr 4 do ogłoszenia - OŚWIADCZENIE RODO.docx[Oświadczenie RODO]17 kB

WÓJT GMINY RUSIEC
OGŁASZA PRZETRAG OFERTOWY NA SPRZEDAŻ SAMOCHODU
OSOBOWEGO MARKI SUPERB II 2.0 TDI-CR

Załączniki:
Pobierz plik (Klauzula informacyjna - załącznik nr 3 do ogłoszenia.pdf)Klauzula informacyjna - załącznik nr 3 do ogłoszenia.pdf[Klauzula informacyjna]534 kB
Pobierz plik (Ogłoszenie - załącznik nr 2 do zarządzenia.pdf)Ogłoszenie - załącznik nr 2 do zarządzenia.pdf[Ogłoszenie o przetargu na sprzedaż samochodu]1250 kB
Pobierz plik (Protokół z otwarcia ofert 07.05.2019.pdf)Protokół z otwarcia ofert 07.05.2019.pdf[Protokół z otwarcia ofert 07.05.2019 r.]705 kB
Pobierz plik (Regulamin - załącznik nr 1 do zarządzenia.pdf)Regulamin - załącznik nr 1 do zarządzenia.pdf[Regulamin przeprowadzenia przetargu ofertowego na sprzedaż samochodu służbowego będącego mieniem Gminy Rusiec]856 kB
Pobierz plik (Zarządzenie 32.2019.pdf)Zarządzenie 32.2019.pdf[Zarządzenie 32/2019]404 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 1  do  Regulaminu - Oświadczenie.docx)Załącznik nr 1 do Regulaminu - Oświadczenie.docx[Oświadczenie ]14 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 1 do ogłoszenia - formularz ofertowy na zakup samochod.docx)Załącznik nr 1 do ogłoszenia - formularz ofertowy na zakup samochod.docx[Formularz ofertowy]15 kB
Pobierz plik (Załącznik Nr 1 do umowy protokół zdawczo - odbiorczy.docx)Załącznik Nr 1 do umowy protokół zdawczo - odbiorczy.docx[Protokół zdawczo-odbiorczy samochodu]13 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 2 do ogłoszenia - UMOWA PROJEKT.docx)Załącznik nr 2 do ogłoszenia - UMOWA PROJEKT.docx[Projekt umowy sprzedaży]20 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 3 do Zarządzenia - Wycena samochodu osobowego.pdf)Załącznik nr 3 do Zarządzenia - Wycena samochodu osobowego.pdf[Wycena samochodu osobowego]2240 kB
Pobierz plik (Załącznik nr 4 do ogłoszenia - OŚWIADCZENIE RODO.docx)Załącznik nr 4 do ogłoszenia - OŚWIADCZENIE RODO.docx[Oświadczenie RODO]17 kB