www.rusiec.pl
  • BIP
  • ePUAP
  • SYSTEM INFORMACJI PRZESTRZENNEJ
  • OFERTY PRACY
  • AKTUALNOŚCI
  • DOFINANSOWANIA
  • KONTA BANKOWE
  • GALERIA
  • NAGRANIA SESJI RADY GMINY
  • KONTAKT
  • zdjecie1.JPG
  • zdjecie2.JPG
  • zdjecie3.JPG
  • zdjecie4.JPG
  • zdjecie5.JPG
  • zdjecie6.JPG
  • Jesteś tutaj:  
  • Start
  • Strona główna
    • Obsługa klienta
    • Odpady komunalne
    • Zamówienia publiczne archiwalne
    • System Informacji Przestrzennej
    • Ogłoszenia
    • Łowiectwo
  • Samorząd
  • Nasza Gmina
  • Jednostki Organizacyjne
  • Informator Gminy Rusiec
  • Monitoring
  • RODO
  • Cyfrowa Gmina
  • Wojskowa Komenda Uzupełnień w Sieradzu
  • Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
  • Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Główny Urząd Statystyczny
  • Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
  • Monitor Polski
  • Powiat Bełchatowski
  • Powiatowy Urząd Pracy w Bełchatowie
  • Elektroniczny Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego
  • Powiatowe Centrum Sportu w Bełchatowie
  • Polska Spółka Gazownictwa
Imieniny obchodzą: Hipolit, Mateusz, Daria
  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Nie pamiętasz hasła?

Odwiedza nas 499 gości oraz 0 użytkowników.

Dzisiaj:Dzisiaj:709
Ten tydzień:Ten tydzień:2409
Ten miesiąc:Ten miesiąc:12566
Wszystkie:Wszystkie:3452613
Twoje IP:3.235.188.113

Ogłoszenie - konkurs na wsparcie i upowszechnianie kultury

  • Drukuj
  • E-mail

Wójt Gminy Rusiec ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w dziedzinie kultury w 2023 r pt. Wsparcie i upowszechnianie kultury poprzez rozwój amatorskiego ruchu artystycznego, ze szczególnym uwzględnieniem orkiestr dętych na terenie Gminy Rusiec oraz zaprasza do składania ofert

Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.

  1. Konkurs ma na celu wyłonienie ofert i zlecenie podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego realizację zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego.
  1. Zadanie przewidziane do realizacji: popularyzacja szeroko rozumianej kultury muzycznej, przez propagowanie twórczości amatorskich zespołów muzycznych, ze szczególnym uwzględnieniem orkiestr dętych na terenie Gminy Rusiec.

        3. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania publicznego w dziedzinie kultury w 2023 r. wynosi 20 000,00 zł (dwadzieścia tysięcy złotych).

  1. Forma realizacji zadań: wsparcie.
  1. Cel zadania: w ramach konkursu wspierane będą zadania przygotowujące świadomych odbiorców i uczestników kultury wśród wszystkich grup wiekowych oraz stwarzających warunki do tworzenia i poznawania kultury i rozwijania pasji, talentów i postaw aktywnych poprzez zakup: instrumentów, akcesoriów muzycznych, strojów, sprzętu niezbędnego do realizacji koncertów lub zajęć warsztatowych oraz wydawnictw muzycznych, z przeznaczeniem dla wyposażenia orkiestr dętych – połączony z organizacją wydarzeń związanych z rozwojem lub popularyzacją działalności orkiestr dętych (np. warsztatów, szkoleń, spotkań, przeglądów).
  1. W ramach niniejszego otwartego konkursu ofert każdy podmiot może złożyć maksymalnie 1 ofertę.
Załączniki:
Pobierz plik (399-program-wspolpracy-z-org-pozarz.pdf)399-program-wspolpracy-z-org-pozarz.pdf[ ]1851 kB
Pobierz plik (klauzula RODO.pdf)klauzula RODO.pdf[ ]669 kB
Pobierz plik (konkurs orkiestra.pdf)konkurs orkiestra.pdf[ ]939 kB
Pobierz plik (oferta.pdf)oferta.pdf[ ]613 kB
Pobierz plik (zarządzenie 732023.pdf)zarządzenie 732023.pdf[ ]272 kB
Szczegóły
Marek Jasiński
Kategoria: Aktualności
Odsłony: 58

INFORMACJA

  • Drukuj
  • E-mail

W związku z wejściem w życie przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023 r. zmieniającego Rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. 2023 poz. 1350), które w znaczący sposób zmieniły obowiązującą procedurę szacowania strat w gospodarstwach rolnych powstałych w wyniku suszy oraz w związku z pismem Wojewody Łódzkiego z dnia 21 lipca 2023 r. Wójt Gminy Rusiec informuje, że:

  1. zmiana ww. Rozporządzenia daje rolnikom możliwość zawnioskowania do komisji gminnych o oszacowanie strat w gospodarstwie rolnym, tym niemniej nie zwalnia to rolnika z konieczności zalogowania się do aplikacji publicznej dedykowanej do oszacowania strat w gospodarstwie spowodowanych suszą i wypełnienie stosownego formularza, jest to warunek konieczny do wygenerowania w aplikacji protokołu strat (w gosp. gdzie procent strat będzie większy niż 30% średniorocznej produkcji) bądź kalkulacji strat (w gosp. gdzie procent strat będzie mniejszy niż 30). Aplikacja oszacowania strat w gospodarstwie spowodowanych suszą znajduje się pod adresem https://aplikacje.gov.pl/app/susza/ . Aby zalogować się do aplikacji koniecznym jest posiadanie profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego. Profil zaufany można założyć na stronie internetowej https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany a następnie potwierdzić w punkcie potwierdzającym (pełna lista punktów potwierdzających pojawi się na końcu składania wniosku o profil zaufany);
  1. raport sporządzony przez komisję nie będzie wystarczający do sporządzenia protokołu lub

kalkulacji, służył będzie jedynie do weryfikacji strat suszowych poniesionych w gospodarstwie i ewentualnej korekty procentu strat;

  1. raport komisji będzie wprowadzany do specjalnie utworzonej aplikacji dla gminnych komisji, której uruchomienie według zapewnień z MRiRW nastąpi w sierpniu 2023 r.;
  1. pomimo braku stosownej aplikacji gminna komisja nie może odmówić rolnikom szacowania strat ze względu na konieczność dokonania zbiorów. Szacunek jest nie możliwy po zebraniu rośliny w plonie głównym;
  1. nadal obowiązuje definicja suszy rolniczej oparta na wartości klimatycznego bilansu wodnego dla poszczególnych gatunków lub grup roślin uprawnych oraz kategorii glebowych opracowanego przez IUNG-PIB Puławy.

W związku z brakiem wzorów dokumentów opracowanych dla potrzeb szacunku strat spowodowanych suszą informuję, że gminna komisja będzie wykorzystywała wzory dokumentów, które zostały opracowane na rok 2023 do szacowania strat spowodowanych innymi niekorzystnymi zjawiskami. Druki dokumentów dostępne są pod linkiem:

https://www.gov.pl/web/uw-lodzki/szkody-w-gospodarstwach-rolnych

oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy  https://www.rusiec.pl/

Druki dokumentów będą dostępne również w siedzibie Urzędu Gminy oraz u sołtysów.

Aby gminna komisja mogła przystąpić do szacunku strat w gospodarstwie, rolnik winien wypełnić:

  1. Wniosek o oszacowanie szkód przez komisję w gospodarstwie rolnym (modyfikacji powinien ulec jedynie pkt 1. Wniosku poprzez wykreślenie w przyczynie strat sformułowania „suszę w środkach trwałych” i pozostawienie jedynie zapisu „suszę”,
  1. Jako załącznik do wniosku rolnik powinien wypełnić Oświadczenie nr 1 o strukturze upraw i poniesionych szkodach (powierzchnia z dwoma miejscami po przecinku zgodna z wnioskiem o przyznanie płatności w rozumieniu przepisów o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego w roku)
  1. Zapoznać się i podpisać Informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.

Na podstawie ww. dokumentów gminna komisja będzie mogła przeprowadzić lustrację w terenie oraz (zgodnie z roboczym wzorem Raportu z materiałów z MRiRW) wprowadzić dane do Raportu w aplikacji dedykowanej dla komisji gminnych.

                                                                                                                                                                                                                                                              Wójt Gminy Rusiec

                                                                                                                                                                                                                                                        /-/ Damian Szczytowski

Załączniki:
Pobierz plik (informacja.pdf)informacja.pdf[ ]177 kB
Pobierz plik (Oświadczenie_nr_1_o_strukturze_upraw_i_poniesionych_szkodach.xls)Oświadczenie_nr_1_o_strukturze_upraw_i_poniesionych_szkodach.xls[ ]47 kB
Pobierz plik (Oświadczenie_nr_2_o_produkcji_zwierzęcej_towarowej_(sprzedanej)_i_poniesionych_szkodach.xls)Oświadczenie_nr_2_o_produkcji_zwierzęcej_towarowej_(sprzedanej)_i_poniesionych_szkodach.xls[ ]44 kB
Pobierz plik (RODO susza.docx)RODO susza.docx[ ]18 kB
Pobierz plik (Wniosek_o_oszacowanie_szkód_przez_komisję_w_gospodarstwie_rolnym.xls)Wniosek_o_oszacowanie_szkód_przez_komisję_w_gospodarstwie_rolnym.xls[ ]52 kB
Szczegóły
Marek Jasiński
Kategoria: Aktualności
Odsłony: 206
  1. Odnawialne źródła energii w Gminie Rusiec, cz. V
  2. Postanowienie nr 92/2023 Komisarza Wyborczego w Piotrkowie Trybunalskim z dnia 19 lipca 2023r.
  3. Warsztaty pt. "MŚP w transformacji. Powiedz nam, czego potrzebujesz"
  4. Zarządzenie WGR w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora ZS-P w Woli Wiązowej

Strona 7 z 296

  • 2
  • 3
  • ...
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • ...
  • 11

Do góry

Copyright © 2023 www.rusiec.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...